Ostatnimi czas zdrowe żywienie staje się niezwykle modne. To już nie tylko sposób na schudnięcie, ale po prostu nowy, lepszy tryb życia! Nie sposób wymienić wszystkie zalety, wynikające z wprowadzenia do swojej diety nowych, zdrowych produktów, a wyeliminowania tych, które nie przynoszą korzyści, a wręcz mogą wpłynąć negatywnie na nasze zdrowie.

Najczęściej prekursorkami zdrowego żywienia są młode, świadome kobiety. Chciałyby one zadbać o zdrowie całej swojej rodziny, jednak niektórych szczególnie ciężko przekonać do usunięcia z jadłospisu niezdrowych przekąsek i zastąpienia ich czymś zdrowym i smacznym. Mowa o mężczyznach i dzieciach. Bo jak wytłumaczyć mężowi, że krwisty befsztyk niekoniecznie dobrze wpłynie na jego poziom cholesterolu? Albo, że piwo i chipsy nie są dobrym sposobem na przedłużenie sobie życia? Z kolei wyobraź sobie, jak ciężko musi być wytłumaczyć dziecku, że powinno zjeść jabłko zamiast lizaka. Ale gdyby tak przyrządzać dla całej rodziny pyszne i zdrowe koktajle owocowe? Gdyby własnoręcznie upiec mężowi przekąskę, którą mógłby zagryzać piwo (bo raczej ciężko będzie mu je wyperswadować całkowicie)? Możesz też zwyczajnie, podczas przygotowania posiłków dbać o to, by zawierały to, co potrzeba, ale nie różniły się znacznie od tego, co dotychczas jedliście.

Jeśli na przykład dotychczas jedliście kotlety z ziemniakami, dla odmiany ugotuj raz ziemniaki na parze, a mięso zrób w delikatniejszej wersji – bez panierki, duszone z chudym sosem, a do tego pyszna surówka. Z pewnością rodzina zaakceptuje początkowe, łagodne zmiany na rzecz zdrowszych i smaczniejszych dań. Jest jednak coś, od czego będziecie musieli drastycznie się odciąć – chipsy, fast foody i gazowane słodkie napoje, a także sztucznie barwione słodycze. Zamiast tego proponuj rodzinie owocowe koktajle, sałatki, świeżo wyciskane soki z cytrusów, a od czasu do czasu upiecz dietetyczne, słodkie ciasto. Poza tym wprowadź codzienny, wieczorny spacer do waszego rytmu dnia, niech rodzina przyzwyczaja się do codziennej dawki ruchu!