Zima to czas, który w przypadku sporego grona kobiet oznacza przybieranie na wadze, brak ruchu i ogólny spadek kondycji fizycznej. A przecież wcale nie musi tak być! W jaki sposób dbać o swoją kondycję fizyczną w zimie? Nic prostszego, wystarczy odrobina chęci.

Zimą zazwyczaj mamy więcej czasu, który możemy poświęcać wyłącznie sobie, gdyż zwyczajnie nie mamy wtedy ochoty na rozrywki, wyjścia do pubów, całonocne imprezy czy długi spacery po parku. Warto więc ten czas przeznaczyć na dbanie o tężyznę fizyczną, by móc powitać wiosnę pięknym ciałem i mnóstwem energii! Zimą szczególnie warto wybrać się na siłownię, fitness czy basen, wykupić karnet i przez tych kilka miesięcy dawać sobie wycisk, by później wiosną nie martwić się, że do lata nie zdążymy zgubić zbędnych kilogramów. Ma to także dodatkową zaletę – zapewniając sobie odpowiednią dawkę ruchu każdego dnia nie musimy zbytnio obawiać się, że słodycze, ciasta i syte przekąski będą nam się odkładały na brzuchu, możemy bez oporów jeść wszystko, na co mamy ochotę, ale oczywiście bez przesady. By dostarczyć organizmowi energii potrzebnej do uprawiania sportów należy odpowiednio się odżywiać. Postaw więc na kiszoną kapustę, która zapewni Ci odpowiednią dawkę witaminy C zimą, na przetwory, które dostarczą Ci nie tylko potrzebnych witamin, ale i niesamowitych wrażeń smakowych, owoce i warzywa dostępne zimą, szczególnie te egzotyczne – banany, pomarańcze, mandarynki, jabłka, a szczególnie suszone owoce i nasiona roślin.

Odpowiedniej dawki energii potrzebnej na wizytę w siłowni dostarczą Ci pełnoziarniste batoniki, musli ze zbożami i suszonymi owocami, domowe pieczone ciasta czy zwykłe domowe obiady złożone z mięsa, ryby i ziemniaków z dodatkiem surówki. Spokojnie możesz zajadać się wszelkimi specjałami, gdyż mając zapewnioną codzienną dawkę ruchu z pewnością nie przytyjesz, a jeśli nawet – to przecież i tak wiesz jak to spalić, prawda? Ponadto zima to idealny czas na zimowe sporty, które nie tylko zapewnią Ci piękną sylwetkę i zahartują Cię, ale także poprawią Twoje relacje z rodziną. Wybierz się więc z mężem i dziećmi na narty, łyżwy czy sanki, albo wymyśl jakąkolwiek inną rozrywkę na świeżym powietrzu. Wtedy przestaniesz myśleć tylko o tym, że gubisz zbędne kalorie, a doskonała zabawa na świeżym powietrzu sprawi, że będziesz je gubić w dwójnasób, bo przez świetną zabawę! Ponadto, czy wiesz, że uśmiech i radość pomagają przy utracie kalorii? A dodatkowo zimne powietrze sprawia, że organizm potrzebując się rozgrzać również gubi zbędny tłuszczyk. Tak więc zima jest idealnym czasem na to, by pozbyć się zalegającego tłuszczyku i przygotować się na przyjście wiosny i krótkich spódniczek bez specjalnych wyrzeczeń. Z pewnością warto wykorzystać ten czas jak najlepiej zamiast spędzać zimowe wieczory na oglądaniu kolejnych filmów w telewizji, zajadaniu się pączkami i chipsami, obrastaniu w tłuszczyk i marzeniu o wiośnie i wakacjach. Tak więc zrób coś ze swoim ciałem i nadmiarem wolnego czasu zimą, póki jeszcze nie jest za późno!